marți, 28 octombrie 2008

Cunoastere corecta.

De cateva zile in mintea mea se cearta si se impaca gandurile.Astazi, dansele, stateau de vorba la o cafea, dupa ce aseara le-am prins in flagrant la mansarda.In sfarsit o tema comuna atat pt gandurile realiste cat si pt cele de fictiune.
M-am oprit.Le ascultam.Vorbeau despre "comportamentul elevilor din zilele noastre".O tema dezbatuta la orice pas de oameni mai putin iritati sau de oameni obsedati.
Eu insa incerc cu multa grija si precizie sa va spun ceea ce cred eu despre acesta sensibila si importanta tema: avand in vedere ca fac parte din aceasta grupare e necesar sa spun ca ma bucur sa-i apartin, ori daca n-ar fi necesar as evita pt a nu creea confuzii.La scoala, pe strada, in magazine, acasa, in strainatatea comportamentul lor pare sa fie la fel, insa diferenta se face in functie de persoana care ii insoteste sau cu care petrec un anumit interval de timp.Daca este o persoana indragita comportamentul e unul pasnic, respectuos si chiar sensibil, iar daca nu el devine neingrijit.Tinerii si-au uitat identitatea in spatele unei usi masive de culoare bruna.Tot ceea ce fac, fac ori numai pt ei ori numai pt altii.Situatia de mijloc nu intra in ecoatie.Nivelul de inteligenta scade din ce in ce mai mult.Cuvantul prioritate nu poate fi folosit decat daca este vorba de dragoste sau bani.A fi echilibrat inseamna a te situa pe o treapta de un nivel scazut, ori a fi exagerat sau mediocru trece chiar si peste cea mai inalta treapta.A fi responsabil neaga orice functie.A investii in partea spirituala inseamna ca te preocupa sa construesti cosciuguri.A fuma, a te droga, a te imbata, a face sex, a te imbuiba, a slabi si a te sinucide sunt verbe respectate si inepuizabile.Totusi fiecare generatie are partea ei pozitiva.Eu as spune ca astazi se investeste maimult in relatii, talente, sanatate, protectia personala cat si a naturii.
Fiecare ne dorim"o lume mai buna", o visam si o punem in relatia de tip cauza-efect, uitand sa dam valori corecte variabilei de tip y, efect.Astfel in acest domeniu gandurile mele de fictiune au accpetat sa fie puse in umbra si cafeaua a fost bauta impreuna.

5 comentarii:

Liviu spunea...

ai absoluta dreptate .... valorile morale sunt mediocre pe cand valorile materiale ne iau mintile unora dintre noi care uneori sunt majoritari. Nu poti sa educi o generatie ratata in proportie de 70%.

Se intampla si lucruri mai grave. am intalnit persoane pe care daca le numesti "prieteni" cred ca iti bati joc de ei, cred ca din cauza ca nu au avut vreodata unul ( o singura data mi s-a intamplat asta). Eu m-am resemnat copilaria + adolescenta = o boala ratata.

o zi buna, scrii super

cristinutza spunea...

hey!

......m-am gandit sa vorbesc despre asta pt ca fiecare zi e o noua provocare sa dau testul rabdarii si totodata sa traiesc printre ei.

Paste atent printre ei!
o zi buna!

cristinutza spunea...

Hey,

asa e!unul singur nu e in stare sa schimbe o lume intrega, dar poate sa se schimbe pe el insusi vazand greselile celor din jur.

prieteni sunt intodeauna la departare pt ca in drum spre ei sa-i cunosti mai mult.
ps:am gresit-
paseste printre ei!

Liviu spunea...

sigur ... persoanele despre care vorbim au alt sistem de valori pe mine cateodata ma scote din minti. Aici intervin prietenii care inevitabil incearca sa te ajute si ei fiind lafel de saturati.

Putem sa ii privim ca pe un exemplu negativ si sa ii incurajam pentru a vedea pana unde poate sa duce ignoranta si ce efecte ar putea sa aiba. Dar asa nu am rezolva absolut nimic.

m-am regasit in postarea ta si imi face placere sa discut despre asta, insa ne pierdem prea mult timp cu ei. In viata sunt si lucruri care ne aduc placere si carora nu le dam atat interes.

"prieteni sunt intodeauna la departare pt ca in drum spre ei sa-i cunosti mai mult." ... foarte interesant, este prima data cand aud asta, multumesc.

O seara placuta.

Liviu spunea...

p.s : si eu am gresit " .... pana unde poate sa duca ...." asta chiar e tare =))